Trail foto

Medlánecké kopce & Baba

Partner trasy

Trasa začíná na Palackého Vrchu, ve sportovním areálu VUT - hned ze startu máte město jako na dlani. Vydáte se napříč boulder parkem, pak po pěšince kolem plotu, která se napojuje na zpevněnou cestu mezi zahrádkami a mírně stoupáte k Medláneckým kopcům. Na horizontu se trasa stáčí prudce do leva na městskou část Komín a sjíždíte první hravý singletrail po zelené turistické značce ( 1.5).

Travnatými pěšinkami obkroužíte medlánecké letiště a pokračujete po širokých cestách k přírodnímu parku Baba. Zde vás čeká vás delší stoupání téměř na vrchol Baby - houpavá, místy docela prudká pěšina prosvětleným listnatým lesem. Na rozcestí Pod Velkou Babou pak pokračujete po zvlněném hřebeni Baby směrem na Kuřim (střídají se pěšiny a zpevněné cesty), otevírají se panoramatické výhledy na Jinačovice, golfové hříště, Lelekovice, Českou ...

Sjezd z hřebene do Kuřimy vede po žluté turistické značce - je to dlouhý, technicky hravý, místy výrazně kořenitý singletrail ( 3.5). Kuřim objíždíte po bezprostředně navazující panoramatické pěšince. Na konci Kuřimi vyjedete na chvíli z terénu na silnici (cyklotrasa, pak vedlejší silnice). Do přírodního parku Baba se vracíte po okraji golfového hřiště mírně stoupající šotolinou.

Trasa kopíruje golfové hřiště po celé jeho délce - ze šotoliny sjíždíte asi ve dvou třetinách zpět do terénu, postupně až do těsné blízkosti golfu - hravý vlnitý singletrail ( 1.5) doslova líže jeho levý okraj (odbočka do singletrailu není příliš nápadná)

Za golfem se napojíte na červenou značku směr Jinačovice, na prvním rozcestí ji opouštíte a pokračujete na vrchol Baby neznačenou polní cestou podél lesa s výhledem do širokého okolí Jinačovic, dále pak lesem. Z rozcestí Velká Baba směřuje trasa zpět na Medlánky (stále po hřebeni Baby), který končí dlouhým sjezdíkem ( 3, krátké schody 4.5) ústícím kousek od Medláneckého letiště.

Zbývá se přehoupnout přes Medlánecké kopce a jsme zpátky - nejdřív tedy po zpevněné cestě k Medláneckým kopcům, pak pěšinou nad VUT areál, krátký prudší jezdík( 2.5) až k vysokoškolským kolejím a po asfaltu vyjetí do cíle.