Trail foto

Ořešínské prďáky

Partner trasy

Zaparkovat můžete pohodlně u parku na konci Ořešína - je odtud neuvěřitelně daleký rozhled na město a okolní zalesněné hřebeny. Startuje se po zpevněné cestě do kratičkého kopce a hned po něm následuje první rozehřívací sjezdík ( 2.3) - dlouhá hravá pěšina (částečně zelená turistická) zavřená v lese a končící u rybníčků (Babí doly) na začátku lesní cesty Babidolská, po které trasa pokračuje.

Zpět nahoru se projedete krásnou a velmi málo frekventovanou šotolinovou cestou ustící na oblíbenou pěšinu podél hlavní cesty mezi Útěchovem a Vranovem. Sjedete do Útěchova, prokličkujete jeho uličkami a zamíříte k výchozímu bodu trasy. Ze šotoliny mezi Útěchovem a Ořešínem odbočíte do rychlého tak akorát kořenitého sjezdíku po modré turistické (čím rychlejší, tím hravější,  2.3), a pokračujete dále z kopce dolů - nejdřív po louce, pak opět do kořínků v lese ( 2.7). Zde se pečlivě držte mini hřebínku, který v závěru padá velmi prudce dolů ke hřišti TJ Ořešín (rozc. Rakovec,  4.5). Neodbočujte nikde ani na jednu stranu, pokud chcete závěrečný prudký, sypký, široký, kořenitý dojezd trefit. Pokud jej naopak chcete objet, odbočte z něj lehce doprava (vyznačeno v mapě), téměř všechny pěšinky v okolí hřebínku vedou ke zmíněnému hřišti mnohem jednodušším terénem.

Z rozcestí se vyhoupnete k Jehnickému hřbitovu a v mžiku jste na louce obklopené ze všech stran lesy a vůbec nepoznáte, že jste pár metrů od obytné zóny. Luční pěšina klesá a plynule přechází do klikatého rovinatého singletrailu směrem k zahrádkářské oblasti v Mokré Hoře. Kousek před koncem singletrailu je kolmá a snadno přehlédnutelná odbočka do lesa - další z ořešínských prďáků ( 3.5), kterým sjedete až na zpevněnou cestu na Mokrou Horu (občas bývá dojezd na cestu zaskládaný kládami / dá se obejít). Pokud neodbočíte, dojedete na asfalt a prudce klesající zpevněná cesta mezi chatami a zahradami vás zavede na hlavní silnici v Mokré Hoře, po níž můžete pokračovat z kopce dolů a napojíte se snadno zase na trasu (alternativa je zakreslená v mapě).

Z Mokré Hory trasa stoupá do Soběšic. Pojedete po klikatém singletrailu Karásek ( 2.5), který je obousměrný - zábava dolů (v jiné trase) i nahoru. Ze Soběšic sjedete k Jezírku pod Útěchovem po lehké rychlé pěšince s občasnými kořínky ( 1.3), a po chvilce pokračujete rozlučkovým lehoučkým prďáčkem ( 1-2) znovu na rozcestí Rakovec. Širokou šotolinou kolem studánky Pocta Vodě se vracíte k Ořešínskému ranči.