Trail foto

Radostná cesta

Partner trasy

Trasa začíná na velkém parkovišti, jednu serpentinu před Útěchovem (ze směru od Soběšic), poblíž dvou místních studánek (jedna z nich je živá). Startuje po zelené značce dolů z kopce a i když to bude vypadat, že ztrácíte drahocenné výškové metry jízdou po obyčejné šotolině, nevěste hlavu, odbočka do terénu vám určitě obratem vykouzlí rohlík na tváři. První dlouhý technicky hravý sjezd je určený pro všechny, co umí s jistotou jet na velmi úzkém singletrailu lemovaném prudkým svahem, místy přerušeném ostřejšími skalkovitými pasážemi, a také umí ladně (bez destrukčního sesouvání svahu) projet prudké a odklopené zatáčky. Pro případnou alternativu se musíte rozhodnout zavčas, jakmile do singletrailu najedete, není z něj úniku. Trail, známý jinak jako Kaštánek (lehčí pasáže:  2.3, těžší pasáže až:  4.5), ústí na pěšinu v sevření řeky Svitavy a železniční trati vedoucí do Bílovic.

Odtud na Řícmanice pokračujete sympatickou plynule stoupající cestičkou zařízlou ve svahu nad hlavní silnicí, kolem níž je po obou stranách roztroušená kolonie domků, domů a zahrádek. Pozvolné nabírání výškových metrů s cílem Ochoz je přerušené jen samotným průjezdem přes Řícmanice, za nimi dále pokračujete se stoupavou tendencí lesní nezpevněnou cestou.

Následuje silniční přejezd Ochozu, prudší odbočka do zahrádkářské kolonie a za ní o něco mírnější stoupání na hřebínek plošiny Skalka až k modré turistické značce. Modrá je úzká pěšina s pro Moravský kras typickými vápencovými oklouzanými kameny - jinými slovy: další hravá pasáž na trase ( 2.7). Z lesního sjezdu se doslova vynoříte u koňských ohrad. Pokračujete krásně upravenou krajinou směr Březina, výškové metry přitom nabíhají bez většího úsilí.

Březina samotná leží v dolíku, přes který se zhoupnete po asfaltu, držíte se zelené značky, za dědinkou se profil zvedá, pojedete otevřenou panoramatickou polní cestou. Na horizontu se trasa zanoří do lesa a začíná sjezd do Křtin - nenáročná pěšinka přejde v závěru do krátkého, ale prudkého prďáku s kořenovými pasážemi( 4.3). Jako alternativa (chickenway) zde slouží zkratka odpojující se před nájezdem do lesa (kromě technického sjezdu si tak výlet odlehčíte i o jeden prudší výjezd pěšinou podél silnice ze Křtin).

Cesta zpět do Bílovic znamená znovu vyšlápnout pozvolna na kopec - konkrétně pěšinou v listnatém lese, která se následně napojí na šotolinovou cestu Březinka. Modrá turistická směr Srnčí studánka je další hravý singletrailový sjezd - občas kořínek, občas šutřík, na obojím se dá radostně poskakovat ( 2.3).

Po přejezdu silnice na Babice klesající kurz nakrátko vystřídá terénní výšlap po singletrailu a pak to fičí až do Bílovic z kopce dolů - rozmanitý terén, nicméně žádná technická pasáž zde na programu není. Z Bílovic už jen nahoru na Útěchov. Variant je mnoho a tak tentokrát po žluté turistické - převážně plynule stoupající šotolina. Úplný závěr je v terénu, na posledních sto metrů si navíc odřadíte výrazněji do lehka.