Trail foto

Trnůvka I

Partner trasy

Trasa začíná v Kníničkách, rozjedete se po málo frekventovaných silnicích do prvního dlouhého kopce - směrem k přehradě, pak zamíříte na Rozdrojovice. Ty trasa objíždí terénem - zavede vás do bikersky málo známých, o to zajímavějších zákoutí - prohlédnout si můžete např. exotickou stavbu přípomínající dům Adamsových.

Stoupání Podkomorskými lesy pokračuje po modré turistické pěšině až na Trnůvku (nebo přilehlé zpevněné cestě). S napojením na zelenou značku začíná trasa pozvolna klesat - čekají vás houpáčky na pěšině kolem obory a po nich krásný výhled směr Jinačovice / Baba a delší prudký místy vymletý dojezd na rozcestí Senařov ( 3, dá se objet po šotolině - viz alternativa v mapě). Kolem Památníku rumunů pokračujete lesem po lesních pěšinách dolů až na asfaltovou cestu do Moravských Knínic.

Po silnici přejedete na Kuřim a začnete podruhé poctivě stoupat nahoru - na Kuřimskou horu, na které čekají krásné výhledy. Po houpavém, často panoramatickém hřebeni Baby dojedete převážně po širokých lesních cestách až na rozcestí Pod Velkou Babou. Odtud začíná luxusní extra dlouhá superflow sekce střední obtížnosti - pohybujete se většinou po hravých singletrailech stále zavřeni v lese, vystoupíte z nich až u brněnské ZOO a popojedete kousek k místu startu ( 2-2.3).